מדריך לתכנון פרגולת עץ בהתאמה אישית

פרגולה עם גינה מעץ

ישראל היא מדינה שטופת שמש. לאורך חלק גדול מחודשי השנה ישנן שעות שמש רבות, וכשהשמש לוהטת קשה עד בלתי אפשרי לנצל את המרפסת או החצר. בהתאם לא מפתיע לגלות עוד ועוד פרגולות, גם במרפסות וגם בגינות, ועוד מגמה מובהקת היא שפתרון ההצללה הופך ממוצר שהוא "רק" פונקציונלי למוצר שמשדרג את החלל גם בהיבט האסתטי. איך יוצרים פרגולות עץ מרהיבות עין בהתאמה מלאה לצרכים שלכם? מקפידים על מספר דגשים חשובים.

חשוב מאוד לבחור את סוג העץ המתאים ביותר עבור הצרכים שלך

פרגולות מעץ מתאפיינות במספר יתרונות משמעותיים מאוד: הן יפות, הן משתלבות באופן מושלם בכל סביבה, מחברות את בני הבית לטבע ובנוסף העץ משרה סביבו אנרגיות נעימות של הרמוניה, חוסן, שורשיות ויציבות. כשמתכננים פרגולת עץ, הבחירה הראשונה היא של סוג העץ. האפשרויות רבות ומגוונות, ומאחר שלכל עץ אישיות משלו, הבחירה משפיעה גם על האופי של הפרגולה. כמו כן ישנה חשיבות לאופן עיבוד העץ.

חיבור לגינה או למרפסת

השלב הבא בתכנון הפרגולה האופטימלית עבורכם הוא להבטיח הרמוניה נעימה בין פתרון ההצללה לבין המקום שבו היא מוקמת, בין אם זוהי חצר ובין אם מדובר על מרפסת. לצורת התאמת פרגולות עץ למרפסת ולגינה, חשוב להתייחס לאלמנטים הבולטים במרחב: אם למשל ישנה צמחיה בולטת בחצר, בקרבת הפרגולה המתוכננת, כדאי לקחת זאת בחשבון גם מבחינת סוג העץ וגם מבחינת גודל הפרגולה, המרווחים בין קורות העץ ועוד. תשומת לב לסוגיה זו תוביל בסופו של תהליך לפרגולה שנראית כמו חלק בלתי נפרד וטבעי מהחצר או המרפסת – ולכן ההרמוניה תהיה מושלמת.

עיצוב ייחודי או פשוט

אמן עץ אמיתי מצליח להפוך גם מוצר פונקציונלי מטבעו כמו פרגולה ליצירת אמנות. חשוב להדגיש שאפשר להעניק לכל פרגולה מעץ מראה ייחודי גם ללא אלמנטים יוצאי דופן, אלא באמצעות נגיעות קטנות ומדויקות. מצד שני, ניתן גם לבנות פרגולה שלא דומה לאף פרגולה אחרת שראיתם, כזו שתמשוך מיד את תשומת הלב של כל מי שמתארח אצלכם, וכמובן גם את זו שלכם בכל פעם שתנצלו את הצל הנעים שהיא מספקת.

הדגש העיקרי ביחס לעיצוב הפרגולה הוא התאמה לאופי בני הבית ולהעדפות האסתטיות שלהם. בהתאם חלק בלתי נפרד מתהליך התכנון הוא היכרות אתכם ועם החלומות העיצוביים שלכם.

פרגולה תלויה או פרגולה על עמודים?

החלטה חשובה נוספת במסגרת התאמת הפרגולה להעדפות ולצרכים הספציפיים אצלכם במרפסת או בגינה היא סוג העיגון של פתרון ההצללה. אופציה אחת היא לבנות עמודים שיתמכו בקורות העץ והאופציה השנייה היא פרגולה תלויה, כלומר כזו שמעוגנת לקיר. פרגולות תלויות משאירות מרווח גדול יותר בחצר או במרפסת, אם כי חשוב לציין שלא בכל מקום המאפיינים ההנדסיים מאפשרים צורת עיגון זו. בכל מקרה יש להתייחס גם לסוג הפרגולה כשמחליטים איך לעצב אותה, מהו העץ שממנו היא תיוצר ואיך לחבר אותה באופן מושלם לחלל.

המאמר נכתב באדיבות חברת פרגולות ישראל

שלחו לחבר קישור, אולי זה יעניין גם אותו!
רוצה לחזור למשהו ספציפי בעמוד?
אהרון יוסף רבי - אמן העץ
אהרון יוסף רבי - אמן העץ

מאז שהקים את החברה אהרון יוסף רבי, בשנת 2012 אנחנו עוסקים בבניה, עיצוב והובלה של אלפי פרויקטים מכל הסוגים ובדגש על האיכות הכי גבוה עם חומרי הגלם הטובים ביותר בתחום העץ. תמיד נשמח לעמוד לרשותכם!

מאמרים נוספים באותו נושא:
לקבלת הצעת מחיר אטרקטיבית!
אמן העץ - עבודות עץ
מלאו את הפרטים ונחזור בהקדם:
לקבלת הצעת מחיר משתלמת!

מלאו את הפרטים ואנו נחזור אליכם עם הצעה בהקדם האפשרי:

פרטי יצירת קשר
דילוג לתוכן