רשימת העצים בארץ ישראל

רשימת העצים בארץ ישראל

היכרות עם העצים שניתן למצוא ברחבי מדינת ישראל

מדינת ישראל הינה מדינה בעלת נופים רבים ונפלאות טבע שונים. בהמשך לכך, היות ומדינת ישראל עולה לכדי מדינה בה אין קיים בה אקלים קבוע אלא כי כל עונה בשנה מתאפיינת במזג אוויר שונה, ניתן להיתקל בתוכה בצמחיה רבה ומגוונת.

רובכם אין כנראה בקיאים באשר לסוגי העצים המצויים בישראל ולכן החלטנו ליצור הסבר קצר עבורכם אשר יעשה לכם סדר בבלגן. היכרות זו עשויה לעודד אתכם לרצות לרכוש פריטים העשויים מעץ או אף לפצוח בטרנד של יצירת עבודות עץ בעצמכם.

אם אכן תמצאו עצמכם נדלקים על היופי המצוי בשימוש בעץ, רצוי שאחרי קריאה זו תציצו בטבלת סוגי העץ המיועדים לעבודות בעץ אותה יצרו במיוחד עבורכם.

רשימת העצים בארץ ישראל:

עץ החרוב

עץ החרוב

עץ זה מצוי באזורים רבים בארץ ישראל כמו הכרמל, הגליל, הרי ירושלים ואף רכסי הכורכר. עץ  החרוב מצמיח פרי אשר משמש אותנו לאכילה, פרי החרוב. יש אף שטוענים כי שמו ניתן לו היות וצורת הפרי שלו דומה לזה של חרב. בהמשך לכך, צורתו של עץ החרוב אף מקנה ליושבים תחתיו צל, דבר הנחמד לאדם העובר לידו בעונה חמה.

עץ זית

עץ זית

עץ הזית, אשר ניתן להיתקל בו לאורך כל אדמות המדינה, עולה לכדי עץ אשר משתמשים בפרותיו הן לשם אכילה והן לשם יצירת שמן. עובדה נוספת מעניינת, אשר רובכם וודאי מכירים, הינה כי עץ הזית תופס מקום מרכזי הן במסגרת הדת היהודית והן במסגרת התרבות היהודית. בהמשך לכך, ענפיו של עץ זה אך גם תופסים חלק בסמל המדינה כאשר מופיעים לצד שני ציידיה של המנורה.

עץ אורן

עץ אורן

עץ האורן הינו סוג של עץ מחטני אשר קיימים לו מגוון מינים רחב. ברוב המקרים ניתן למצוא את עץ זה באזורים קרים והן בחצי הכדור הצפוני.  למרות ההנחה הרווחת כי אין ניתן למצוא צמחיה מתחת לאורנים אין כך הדבר. ניתן להיתקל במספר מיני פרחים אשר צומחים תחתיו כמו לדוגמא חלמוניות או אף סחלבים נדירים. לצד דברים אלו, נעשה שימוש רב בהמון ממיני האורן על מנת ליצור עבודות עץ כגון רהיטים פרגולות גדרות וכדומה.

עץ האלון

עץ האלון

מדובר בעץ שאולי מוכר לכם ככזה אשר בעל צמרת רחבה אם כי כאשר תתקלו בו בישראל ככל הנראה שזה אף יהיה נמוך ויראה כמו שיח. בהמשך לכך, אין אחד שאין מכיר את פרותיו, הבלוטים, אשר משמשים כמאכל לחיות בר מגוונות. לצד זאת, בדומה לעץ האורן, גם בעץ האלון נעשה שימוש רב לשם יצירת פריטים מעץ.

עץ הרימון

עץ הרימון

עץ הרימון עולה לכדי שיח גדול או לסירוגין עץ קטן ,כאשר זה מוכר בעיקר בשל פירותיו היפים אשר בעלי חשיבות מרבית במסגרת היהדות וחגיה. עץ הרימון אף גם מתאפיין בכך שענפיו מכילים חודים דוקרים ואף כי עליו נושרים בחורף. לצד זאת, אין רק פרותיו מקנים לו את המראה המהודר שלו אלא גם פרחיו.

עץ השיטה

עץ השיטה

צורתו של עץ השיטה הינה שיח או עץ, כאשר לזה מספר רחב של מינים. עץ זה בעל פירות והן בעל פרחים. פירותיו בעלי צורה של תרמיל מוארך ואילו פרחיו בעלי צבע צהוב או לבן. לצד זאת רוב מיני השיטה אף גם מתאפיינים בכך שקיימים עליהם קוצים. לשרף עץ השיטה שני שימוש עיקריים כאשר הראשון הינו כי חל בו בשימוש כחומר מרפא  והשני הינו כי מכינים ממנו דבק תעשייתי.

שלחו לחבר קישור, אולי זה יעניין גם אותו!
רוצה לחזור למשהו ספציפי בעמוד?
אהרון יוסף רבי - אמן העץ
אהרון יוסף רבי - אמן העץ

מאז שהקים את החברה אהרון יוסף רבי, בשנת 2012 אנחנו עוסקים בבניה, עיצוב והובלה של אלפי פרויקטים מכל הסוגים ובדגש על האיכות הכי גבוה עם חומרי הגלם הטובים ביותר בתחום העץ. תמיד נשמח לעמוד לרשותכם!

מאמרים נוספים באותו נושא:
לקבלת הצעת מחיר אטרקטיבית!
אמן העץ - עבודות עץ
מלאו את הפרטים ונחזור בהקדם:
לקבלת הצעת מחיר משתלמת!

מלאו את הפרטים ואנו נחזור אליכם עם הצעה בהקדם האפשרי:

פרטי יצירת קשר
דילוג לתוכן