אלומיניום מול עץ – מה יותר טוב לפרגולה שלך?

בחירה בסוג החומר האופטימלי לפרגולה שלכם היא מזמן לא רק הצהרה אופנתית. להיפך, מדובר כאן גם בדרך נהדרת ליצור אזור מוצל ולגרום לכך שהפרגולה תחזיק למשך שנים אל מול קרני השמש החמות. אז אם אתם מתכננים להתחדש בפרגולה בקרוב ומתלבטים בין אלומיניום ועץ – זו הכתבה בשבילכם!

מי מנצחת במבחן הלוק?

אין ספק שאם אתם רוצים להוסיף טוויסט כפרי לבית האורבני שלכם, פרגולות מעץ הם הבחירה הנכונה. מדובר בחומר טבעי שמעניק מראה של בקתה קטנה והוא אידיאלי לבתים שרוצים להכניס קצת מהטבע לבית. מצד שני, אם אתם יותר מתעניינים בקטע של קווים נקיים ולוק הייטקי, הרי שפרגולות שמתבססות על אלומיניום בהחלט יעשו את העבודה. מדובר בחומר מתקדם מאוד עם מראה נחושתי שמעניק עוצמה מסוימת לכל גינה או מרפסת.

מי מובילה במבחן השימושיות?

אם בעבר פרגולות אלומיניום איכותיות נחשבו לבחירה הבטוחה בכל הנוגע לאספקטים הפונקציונליים, היום גם פרגולות העץ נותנות פייט של ממש. מבחר העצים, סוגי העיבוד והחיתוך השונים והטיפול בתנורים (ובלקה ובצביעה), גרמו לכך שבהחלט שווה לשקול פרגולות שעשויות מעץ גם לטווח הקצר וגם לטווח הארוך. יחד עם זאת, העץ מתבגר, מבשיל ומשתנה קצת – כך שאם אתם די פדנטיים ואוהבים להבריק את הפרגולה שלכם על בסיס קבוע, יש מצב שפרגולות האלומיניום יהיו הבחירה הנכונה.

סטטי או דינמי? כשאלומיניום ועץ נפגשים

אם אתם מתכוונים להשקיע וליצור פרגולה דינמית אשר נפתחת ונסגרת בהתאם לעונות השנה, הרי שאולי האלומיניום יהיה הבחירה הנבונה. בשוק ישנם מגוון של מערכות אשר מאפשרות לפתוח ולסגור את הפרגולות ואינסוף של מנגנונים אשר יאפשרו לכם לנצל את האלומיניום בתבונה. מצד שני, אם אתם רוצים פרגולה קבועה ולא מעוניינים להשקיע במנגנון חשמלי יקר, כנראה שפרגולות העץ ישדרגו לכם את הבית. מדובר בפרגולות קבועות אשר מוכרות ואהובות על מרבית הישראלים וגם סדרי הגודל של המחיר שלהם נשאר יציב למדי.

איזה חומר יתאים ל-Vibe של הבית שלכם?

בעוד שפרגולות אשר עשויות עץ יתאימו לבתים אם גינה, פרגולות האלומיניום יהיו בחירה קלה עבור בתים אשר הכניסה שלהם היא מינימליסטית. פרגולות העץ יתכתבו בכלות עם כל צמחייה, עציץ או גינה ויעניקו מראה סולידי ומעט מרגיע אפילו לחזית של הדירה. אין בכך לומר שפרגולות האלומיניום לא ישתלבו באופן נפלא בבתים עם מראה נקי, אולם יש משהו מעט קר בהם אשר יתאים לחללים אשר אינם זקוקים לתוספת דקורטיבית.

לסיכום, אין מנצחת ברורה בין פרגולות האלומיניום לפרגולות עץ ולכן כדאי להתייחס לכך ברמת ההתאמה לצרכים הסובייקטיביים שלכם. גם פרגולות העץ וגם פרגולות האלומיניום מהוות אופציות נהדרות, כאשר העץ מנצח בלוק הקלאסי והכפרי ואילו האלומיניום לוקח ברמת הפונקציונליות. לא מדובר בבחירה קלה אך כזו שבטוח תיהנו מהתוצאות שלה.

שלחו לחבר קישור, אולי זה יעניין גם אותו!
רוצה לחזור למשהו ספציפי בעמוד?
אהרון יוסף רבי - אמן העץ
אהרון יוסף רבי - אמן העץ

מאז שהקים את החברה אהרון יוסף רבי, בשנת 2012 אנחנו עוסקים בבניה, עיצוב והובלה של אלפי פרויקטים מכל הסוגים ובדגש על האיכות הכי גבוה עם חומרי הגלם הטובים ביותר בתחום העץ. תמיד נשמח לעמוד לרשותכם!

מאמרים נוספים באותו נושא:
לקבלת הצעת מחיר אטרקטיבית!
אמן העץ - עבודות עץ
מלאו את הפרטים ונחזור בהקדם:
לקבלת הצעת מחיר משתלמת!

מלאו את הפרטים ואנו נחזור אליכם עם הצעה בהקדם האפשרי:

פרטי יצירת קשר
דילוג לתוכן