מה עושים אם יש טרמיטים בעץ?

טרמיטים בעץ

עץ הוא אחד מחומרי הגלם הפופולריים ביותר הקיימים כיום. יש לכך כמובן סיבות רבות: הוא זול יחסית, נוח לעיבוד, מתאפיין בעמידות רבה (ובפרט עצים קשים), ומעל לכל העצים מתאפיינים ביופי נעים לעין ומייצרים חיבור לטבע שכולנו כמהים אליו. למרבה הצער, לא רק בני האדם אוהבים מאוד את העצים ומפיקים מהם תועלת, אלא גם חרקים שונים ובעיקר טרמיטים.

עבור הטרמיט, עץ הוא מקור תזונתי משמעותי ובעצם היחיד. ליתר דיוק, חרקים זעירים אלה שבדרך כלל לא ניתן לראותם ניזונים מתאית, אבל מאחר שבעץ יש כמות גדולה של תאית מושבת טרמיטים בקרבת הבית עלולה לגרום נזקים חמורים ואפילו בלתי הפיכים למוצרי עץ – פרגולות, שולחנות גינה, משקופים בתוך הבית, רהיטים שונים ועוד.

מאחר שהטרמיטים נמנעים מלחשוף את עצמם אלא מתניידים במנהרות שהם חופרים לעצמם, חיסול המפגע הוא אתגר מורכב – וחשוב להפקיד את המלאכה בידיים מקצועיות.

איך מזהים נוכחות של טרמיטים בחצר או בבית

המפתח למניעת נזקי הטרמיטים הוא זיהוי מוקדם ככל האפשר של הנוכחות שלהם. נוכחות של טרמיטים בעץ מחלישה אותו וגורמת לסדקים וחורים, ולכן אחד מסימני האזהרה הוא קילופים / סדקים / חורים בפרגולה, בשולחן וכו'.

כשהטרמיטים מגיעים אל משקוף, הם זוללים אותו מבפנים ולכן נקישה עליו תשמיע קול חלול – זהו עוד סימן אזהרה. באביב, כשהמושבה מתרבה ישנם טרמיטים עם כנפיים שמבצעים את מחול הכלולות ומזדווגים. לאחר מכן הכנפיים נושרות, ולכן אם אתם נתקלים בכנפיים עדינות, שקופות וקטנות, יש סיכוי סביר מאוד שבקרבת מקום קיים קן טרמיטים.

שיטות ההדברה המומלצות

שיטה אחת לבצע הדברה נגד טרמיטים באפקטיביות היא לקדוח חורים ברצפת הבית, בסמוך לקירות ובמרחקים של כ-40 ס"מ האחד מהשני. דרך החורים מזרימים חומר הדברה ייעודי אל המנהרות שבהם נעים הטרמיטים, כך שהחומר יבצע שתי פעולות: יפגע בטרמיטים שכבר נכנסו לבית וימנע הגעת טרמיטים נוספים מהקן שמחוץ לבית.

אם הטרמיטים נמצאים בתוך משקוף, הפתרון הוא להזריק לתוכו ג'ל או קצף שיקטלו אותם. בחצר יש לבצע פעולות שונות כדי ליצור מעין חומת מגן בינה לבין הבית ולמנוע הגעת חרקים בעייתיים אלה.

טיפול ברהיטים נגועים

הדברת טרמיטים שפגעו ברהיטי עץ תתבצע בדרך כלל באמצעות איוד בגז. מהות פעולה זו היא עיטוף הרמטי של הרהיט הנגוע והזרמת גז שיקטול את החרקים. האיוד מתבצע מחוץ לבית, במקום שמיועד לכך, על-מנת שבני הבית לא ייחשפו לאותו גז. במקרים רבים נדרש שילוב של מספר פעולות – כלומר גם ריסוס וגם איוד – על-מנת לחסל לחלוטין את התופעה המזיקה.

בכל מקרה הדגש העיקרי הוא כאמור פנייה לחברת הדברה עם ניסיון ספציפי בטיפול במכת טרמיטים. ללא ניסיון שכזה חלק מהפריטים במושבה עלולים לשרוד, ולהקים מחדש את המושבה כך שהבעיה לא באמת תיפתר.

לא יודעים אם יש לכם טרמיטים בבית? הזמינו את המדביר שמציל

שלחו לחבר קישור, אולי זה יעניין גם אותו!
רוצה לחזור למשהו ספציפי בעמוד?
אהרון יוסף רבי - אמן העץ
אהרון יוסף רבי - אמן העץ

מאז שהקים את החברה אהרון יוסף רבי, בשנת 2012 אנחנו עוסקים בבניה, עיצוב והובלה של אלפי פרויקטים מכל הסוגים ובדגש על האיכות הכי גבוה עם חומרי הגלם הטובים ביותר בתחום העץ. תמיד נשמח לעמוד לרשותכם!

מאמרים נוספים באותו נושא:
לקבלת הצעת מחיר אטרקטיבית!
אמן העץ - עבודות עץ
מלאו את הפרטים ונחזור בהקדם:
לקבלת הצעת מחיר משתלמת!

מלאו את הפרטים ואנו נחזור אליכם עם הצעה בהקדם האפשרי:

פרטי יצירת קשר
דילוג לתוכן