איך להגן על ריהוט גן מעץ מפני טרמיטים?

טרמיטים על רהיטים

חצר היא תמיד תוספת מבורכת לכל בית. כשבחצר יש דק מעץ, פרגולת עץ וריהוט גינה שמבוסס על חומר הגלם הפופולרי שמייצר מראה טבעי ואנרגיות חיוביות – התוצאה היא שדרוג משמעותי של איכות החיים. אחת התועלות הבולטות של חצר כזו היא השלווה שהיא משרה, אבל במקביל חשוב גם לעמוד על המשמר ובפרט להיזהר מטרמיטים.

מהם הסימנים העיקריים לנוכחות של טרמיטים בחצר?

טרמיטים הם אחד החרקים המזיקים ביותר לבני אדם. הם אמנם זעירים, ולא פוגעים בנו ישירות, אבל התיאבון העצום שלהם והעובדה שהם ניזונים מתאית שנמצאת בעץ ובמוצרים מחומר גלם זה מייצרים סכנה של ממש לרכוש.

הסימן הבולט ביותר לעין לנוכחות של טרמיטים בחצר הוא תעלות בוץ. הסיבה להופעתן היא הרצון של הטרמיטים להימנע מחשיפה לשמש, ולכן הם חופרים לעצמם תעלות. סימן נוסף הוא כרסומים – ברהיטים, בפרגולה או בעצים עצמם אם יש לכם כאלה בחצר. בכל מקרה כזה חשוב להזמין מיד מדביר מומחה להדברת טרמיטים.

למה חשוב לפעול באופן מידי נגד הטרמיטים?

קצב הריבוי של הטרמיטים עלול להיות גבוה, כך שאם תתמהמהו המושבה שלהם עשויה לגדול ולהגיע למאות אלפי ואפילו מיליוני פריטים. באופן טבעי ככל שיש יותר טרמיטים בשטח שלכם, ההדברה הופכת למורכבת יותר. בנוסף, הנזק שמייצרים החרקים האלה רב וכל עיכוב שלא לצורך בהתחלת טיפול בטרמיטים עלול להוביל לפגיעה בלתי הפיכה בפריטי העץ בחצר שלכם. בהקשר זה כדאי לדעת שב-2020 זוהה בישראל מין חדש של טרמיטים – הטרמיט הפורמוסי שמתאפיין גם ביכולת התפשטות גבוהה במיוחד וגם בתיאבון רב בהשוואה לטרמיטים אחרים.

איך מתבצעת הדברת טרמיטים בחצר?

השלב הראשון של המאבק בחרקים זוללי העץ הוא ניטור יסודי של השטח, כדי להבין איפה נמצאים הטרמיטים, איפה ממוקם הקן שלהם, בכמה פריטים מדובר ואיפה הם כבר התחילו לגרום נזק (ובפרט לעצים הטבעיים). במקביל חשוב ליצור חומת מגן שתמנע מהטרמיטים להיכנס אל הבית ולחולל הרס – למשל של משקופים וגם של רהיטי העץ כמובן.

בכל מקרה על-מנת לחסל את המפגע נעשה שימוש בחומרי הדברה ייעודיים. כך למשל לצורך הדברת טרמיטים בעץ טבעי יוזרק ישירות אל תוך העץ, בנקודות הנכונות, חומר שפוגע במערכת העיכול שלהם וכך מוביל למותם. נוכחות של טרמיטים בתוך דק מעץ או פרגולת עץ עלולה לחייב קידוח חורים בתוך קורות העץ על-מנת שאפשר יהיה להגיע אל החרקים ולפגוע בהם.

איוד בגז

בחלק מהמקרים הדברה נגד טרמיטים במוצרים מעץ, ובפרט ברהיטי העץ – השולחן שבגינה, הספסל ואפילו הנדנדה שעלולה למצוא חן בעיני הטרמיטים – מתבצעת באמצעות איוד בגז. מהות פעולה זו היא איטום מלא של הרהיט באמצעות עיטופו בניילון ומיד לאחר מכן הזרמת גז פוספין ומתיל ברומיד אל הרהיט כך שהגז יחסל את הטרמיטים. לאחר שהמדבירים מוודאים כי הטרמיטים שחיו בתוך הרהיט אכן חוסלו, אפשר להסיר את האיטום. מאחר שהרהיט ממוקם בחצר הוא יתאוורר במהירות ותוך זמן קצר תוכלו לשוב וליהנות ממנו.

שלחו לחבר קישור, אולי זה יעניין גם אותו!
רוצה לחזור למשהו ספציפי בעמוד?
אהרון יוסף רבי - אמן העץ
אהרון יוסף רבי - אמן העץ

מאז שהקים את החברה אהרון יוסף רבי, בשנת 2012 אנחנו עוסקים בבניה, עיצוב והובלה של אלפי פרויקטים מכל הסוגים ובדגש על האיכות הכי גבוה עם חומרי הגלם הטובים ביותר בתחום העץ. תמיד נשמח לעמוד לרשותכם!

מאמרים נוספים באותו נושא:
לקבלת הצעת מחיר אטרקטיבית!
אמן העץ - עבודות עץ
מלאו את הפרטים ונחזור בהקדם:
לקבלת הצעת מחיר משתלמת!

מלאו את הפרטים ואנו נחזור אליכם עם הצעה בהקדם האפשרי:

פרטי יצירת קשר
דילוג לתוכן